Dag 1 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Denise Paola van Keeken - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Denise Paola van Keeken - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Deens

Blijf op de hoogte en volg Denise Paola

17 Juli 2015 | Colombia, Bogota

Hoi allemaal,

Ik ben gisteravond aangekomen in Bogotá. Ik had er een 10,5 uur durige vliegreis op zitten die trouwens helemaaaal niet vervelend was. Ik vloog World Business Class met KLM, wat inhoud dat ik ontzettend veel ruimte had, ik kon mijn stoel in een lig stand zetten zodat ik kon slapen, ik kreeg een driegangen menu, ik kon films kijken, muziek luisteren, spelletjes doen. Noem maar op. Dus dat was ontzettend fijn.
Ik kreeg begeleiding tijdens het inchecken en de douane controle en ik kreeg voorrang dus ik hoefde nergens te wachten! Hoe fijn.

Toen was het moment aangebroken dat we gingen landen. Ik zat niet aan het raam helaas maar ik kon door andermans raampje Bogotá al zien en ik kon het niet helpen maar ik zat ontzettend te janken haha. Toen we waren geland werd ik bij de uitgang van het vliegtuig opgewacht door een mevrouw van El Dorado (het vliegveld in Bogotá) die mij naar mijn vader zou begeleiden. Er waren nog 4 andere kinderen die begeleiding kregen en een meisje sprak Engels en aangezien iedereen Spaans tegen mij sprak en ik geen Spaans sprak besloten wij vrienden te worden en vertaalde ze voor mij. We gingen onze koffers ophalen en toen zag ik mijn vader en mijn zusje. Toen alles geregeld was ging ik met hun in een taxi naar mijn vaders huis.

Bogotá is echt prachtig en zo anders dan Nederland. Overal rijden motors, lopen mensen zomaar de straat op, staan er voedselkraampjes langs de weg, er rijden bussen rond die helemaal propvol zitten en iedereen toetert naar iedereen. Het is echt hectisch. De huizen zien er ook uit alsof ze op instorten staan maar het heeft iets fascinerends. Ook zie je overal graffiti. En dat is echt mooi.

Toen we bij mijn vaders huis aankwamen moest ik wel even slikken, het is een appartement achtig iets en je kan de onderburen gewoon horen als je boven zit. Het dak bestaat uit golfplaten en de slaapkamers en keuken zijn ontzettend klein. Het is niet dat ze arm zijn maar dit is gewoon de typische Colombiaanse definitie van een huis denk ik. Dat is wel wennen.

Die avond zijn we de hond wezen uitlaten en toen heb ik een stuk van de omgeving gezien waar mijn vader woont, zoals ik al eerder had gezegd, overal voedselkraampjes, veel mensen, muziek etc. De straten kan je niet eens straten noemen, het is eigenlijk gewoon zand met wat losse stenen.
Die avond heb ik mijn andere twee zussen ontmoet, Liliana en Karol. Karol heeft een kindje van 2, Luna, en dat is echt een dropje.

Die avond hebben we nog taart gegeten en champagne gedronken en ik was echt op. En toen kon ik eindelijk naar bed.
Momenteel zit ik in een hangmat en is mijn zus iets met mijn haar aan het doen, en over een uurtje gaan we naar mijn tantes en nichtjes toe. Ontzettend veel zin in!
Ik zal snel weer wat schrijven. Het internet is niet super goed hier helaas.

Besos,
Denise

  • 17 Juli 2015 - 22:13

    Bert:

    Hey Deni
    Wat een indrukken allemaal, leuk dat wat geschreven hebt van je vlucht etc, we kijken uit naar je volgende verslag, geniet van je familie en van het land, dikke kus, paps!

  • 17 Juli 2015 - 22:17

    Leontine:

    Ha deni fijn dat de reis zo goed is gegaan , nu maar proberen om van alle gebeurtenissen te genieten ,we zijn benieuwd naar het vervolg.

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Denise Paola

Hoi allemaal! Welkom op mijn blog. Ik zal hier zo vaak mogelijk updaten over mijn reis naar mijn thuisland Colombia. Hopelijk vinden jullie het leuk om over mijn ervaringen te lezen. Chao, Denise

Actief sinds 08 Juli 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 8265

Voorgaande reizen:

01 Mei 2018 - 30 November -0001

Reis 2015

01 Mei 2018 - 30 November -0001

Colombia 2018

Landen bezocht: